CNG vysokozdvižné vozíky
Uspořte náklady na pohonné hmotyPřipojte se k mnoha zákazníkům, kteří ve svých provozech již jezdí na CNG
Pro vozidla na CNG jsou náklady na pohonné hmoty ve srovnání s motorovou naftou nižší typicky o 50 % a více. Zjistili to již dávno provozovatelé autobusové dopravy ve městech a mnoho motoristů, kteří si pořídili vozy na CNG, o zkušenostech si můžete přečíst například zde.
Vysokozdvižné vozíky v tomto nejsou žádnou výjimkou.
S CNG můžete ušetřit 4x:
- s CNG vám klesnou náklady na pohonné hmoty pro vysokozdvižné vozíky typicky o 50 % a více, ve srovnání s motorovou naftou
- již jednou vybudovanou plnicí stanici můžete využít i pro tankování osobních vozů a dodávek na CNG, např. VW Touran EcoFuel, Škoda Octavia G-TEC, VW Caddy EcoFuel, Fiat Ducato a dokonce i nákladních vozů, jako je Iveco Stralis CNG a dalších
- interní plnicí stanice vyrábí CNG z běžné přípojky zemního plynu, cena výroby tak nepodléhá výkyvům cen na veřejných čerpacích stanicích a výroba 1 kg CNG je levnější, než na veřejných stanicích až o 40 %, v závislosti na ceně plynu od distributora
- šetřete na daních: vozidla na CNG jsou osvobozena od silniční daně, spotřební daň na CNG je ve srovnání s motorovou naftou méně než třetinová
Máte zájem o ukázku/exkurzi do provozu, kde jezdí vysokozdvižné vozíky na CNG? Klikněte ZDE
Co je potřeba pro zavedení CNG pro pohon vysokozdvižných vozíků?
CNG není nic jiného, než běžný zemní plyn z distribuční sítě. Zavedení CNG jako pohonné hmoty pro vysokozdvižné vozíky je tedy možné všude tam, kde je k dispozici dostatečně dimenzovaná přípojka zemního plynu. Pro plnění vozíků je nutné vybudovat plnicí stanici. Náklady na její technologii se pohybují od 120 tisíc Kč do cca 2 milionů Kč, záleží na počtu vozíků či vozidel, které ji budou využívat. Čím více vozíků, tím kratší je návratnost investice. V reálných podmínkách ČR je vyzkoušeno, že doba návratnosti se pohybuje od necelého roku, v případě vícesměnného provozu více vozíků, až po typicky tři roky v případech jedno- či dvojsměnných provozů.
Máte zájem o nezávaznou kalkulaci úspor? Klikněte ZDE
Ekologický přínos
Vysokozdvižné vozíky na CNG jsou tišší a neprodukují prakticky žádné emise pevných částic, mohou být provozovány i ve vnitřních provozech. Do CNG se nepřidávají žádná aditiva, výfukové plyny neobsahují žádné emise oxidu siřičitého, nižší jsou také emise CO2.
Bezpečnost
Technologie je vyzkoušená a bezpečná. CNG patří mezi nejbezpečnější paliva, jeho třída nebezpečnosti je IV. Benzín má třídu nebezpečnosti I., motorová nafta třídu III, CNG je tedy z uvedených paliv nejbezpečnější. Každá nádrž na CNG má tepelnou i tlakovou pojistku, k výbuchu nádrže tak nedojde ani v případě přímého požáru vozidla, v takovém případě dojde pouze k řízenému odhoření plynu z nádrže.
Jak jsou CNG vozíky v ČR rozšířeny?
Jezdí jich zde tisíce. Linde Material Handling dodala v České republice první CNG vozík již v roce 2006. Od té doby byly na trh dodány tisíce vozíků a běží již několikátá kola fullservisových kontraktů. Většina vozíků byla dodána jako komplexní dodávka se současnou instalací plnicí stanice.
Rádi pro vás zajistíme možnost se na nějakou aplikaci vozíků na CNG a plnicí stanice podívat, přímo ve vašem regionu. Naši zákazníci jsou spokojeni, nejenomže šetří náklady na palivo, ale chrání také životní prostředí ve svých firmách a jejich okolí.
Máte zájem o ukázku/exkurzi do provozu, kde jezdí vysokozdvižné vozíky na CNG? Klikněte ZDE
Státní podpora
Kromě toho, že CNG je samo o sobě úsporné palivo, stát podporuje jeho rozšiřování sníženou spotřební daní - spotřební daň na CNG je ve srovnání s motorovou naftou méně než třetinová. U nafty se jedná o 10,95 Kč/l, u CNG o 3,30 Kč/kg, více informací můžete nalézt zde .
Stát se zavázal podporovat i nadále rozvoj využití zemního plynu v dopravě odpovídající daňovou politikou, konkrétně se zavázal nezvýšit v období od roku 2020 do roku 2025 výši daně ze zemního plynu, více se můžete dočíst zde .
Čím se liší CNG a LPG?
Na rozdíly se můžete podívat například zde .
Podívejte se, co se o CNG vozících píše v tisku
- https://logistika.ihned.cz/c1-65588830-rockwool-si-poridil-flotilu-voziku-na-cng-i-vlastni-plnici-stanici
- https://auto.ihned.cz/c1-61380780-linde-mh-dodala-voziky-na-cng-pro-isover
- https://www.technickytydenik.cz/rubriky/zpravodajstvi-tt/prvni-plnici-stanice-zemniho-plynu-cng-urcena-pro-provoz-vysokozdviznych-voziku_19669.html
- http://www.dnoviny.cz/silnicni-doprava/firemni-flotila-linde-material-handling-ma-za-sebou-milion-kilometru-na-cng
Chcete vědět více o pohonu na CNG?