Nové vysokozdvižné vozíky se spalovacím motorem a hydrostatickým pohonem
Dokonalost v každém detailuNová definice oborových standardů pro plynové VZV: Dieselové a plynové vysokozdvižné vozíky H20 – H35 a H35 – H50 od společnosti Linde Material Handling
Ať už se podíváme na obchod, řemeslnou výrobu, nebo průmysl, bez čelních vysokozdvižných vozíků se toho příliš nepohne. V důsledku elektronického obchodu, digitálně řízených procesů a dodavatelských řetězců zapojených do globálních sítí se však neustále zvyšují požadavky na technologie. Díky výměně informací s uživateli ze všech odvětví a všech velikostí jsme tedy vytvořili základ pro zcela novou koncepci vozíku.
Nové plynové VZV představují vše, čím se čelní vysokozdvižné vozíky od společnosti Linde vyznačují odjakživa – jsou mimořádně výkonné, bezpečné, uživatelsky přívětivé, robustní a umožňují univerzální použití. Každá z těchto vlastností byla neustále rozvíjena a zlepšována. Dostupné modely dieselových vysokozdvižných vozíků a plynových vysokozdvižných vozíků ve třídě nosnosti 2 až 5 tun stanovují standardy z hlediska výkonu, ergonomie, bezpečnosti a konektivity a umožní tak optimálně čelit výzvám v oblasti toku materiálů i v blízké budoucnosti.
Přehled nových dieselových a plynových vysokozdvižných vozíků
H20 – H35: Silné a obratné
Dieselové a plynové vysokozdvižné vozíky H20 – H35 jsou robustní, výkonné a maximálně flexibilní. Přepravují náklady o hmotnosti 2 000 až 3 500 kilogramů. Díky své kompaktnosti a manévrovatelnosti jsou obzvláště vhodné pro použití ve stísněných prostorech.
Podrobné informace o vozících H20 – H35 naleznete zde.H35 – H50: Všestranně talentované
Dieselové a plynové vysokozdvižné vozíky H35 – H50 s užitečným zatížením 3 500 až 5 000 kg jsou mezi vozíky se spalovacím motorem skutečnými všestrannými pomocníky. Jsou navrženy pro maximální manipulační výkon, hodí se zejména pro intenzivní použití ve vícesměnném provozu a odolávají i těm nejnáročnějším venkovním podmínkám.
Další informace o vozících H35 – H50 naleznete zde.Dieselové a plynové vysokozdvižné vozíky: člověk a stroj jako jedna jednotka
Základem maximální produktivity je perfektní souhra řidiče a čelního vysokozdvižného vozíku. Vzniká tam, kde se vzájemně doplňuje výkonný pohonný systém, jako je hydrostatický pohon, a řídicí prvky umožňující intuitivní ovládání. Z tohoto důvodu byly nové vysokozdvižné vozíky se spalovacím motorem od společnosti Linde včetně pracoviště řidiče kompletně navrženy s ohledem na řidiče a jeho potřeby. Díky osvědčené koncepci ovládání složené z dvoupedálového řízení a systému Linde Load Control určené k ovládání všech jízdních pohybů i pohybů zvedacího sloupu se vysokozdvižné vozíky ovládají jednoduše, přesně a intuitivně. Inteligentní uspořádání ovládacích prvků umožňuje, aby řidič dosáhl na všechny řídicí prvky s minimální námahou a mohl je ovládat s maximální precizností. Díky tomu mohou řidiči pracovat po celou směnu bez narůstající únavy.
-
Hydrostatický pohon
-
Decentralizovaný volant
-
Dvoupedálové řízení
-
Systém Linde Load Control
-
Individuálně nastavitelná stropní konzola
-
Snadný nástup do vozíku
-
Maximální pohodlí při sezení
-
Optimalizovaný prostor pro řidiče
-
Prostorná kabina
Hydrostatický pohon
Bezúdržbový hydraulický systém nových modelových řad přenáší beze ztrát sílu průmyslového motoru na hnací kola a hydraulický zdvih. Hydrostatický pohon tak umožňuje plynulý rozjezd, rychlé změny směru, citlivou manipulaci s nákladem a přesné manévrování v nejtěsnějších prostorech.
Decentralizovaný volant
Volant je umístěný mimo střed. Díky tomu se omezují pohyby ramene levé paže a zabraňuje se opotřebení kloubu. Volant je praktický, individuálně nastavitelný a umožňuje hladké řízení.
Dvoupedálové řízení
Prostřednictvím osvědčeného dvoupedálového řízení lze vysokozdvižný vozík řídit mimořádně citlivě a přesně, jelikož obě nohy jsou neustále v kontaktu s pedály. Pravý pedál slouží k jízdě dopředu, levý pak k jízdě dozadu. Tímto způsobem má řidič přímou zpětnou vazbu o pohybech vysokozdvižného vozíku.
Systém Linde Load Control
Pomocí systému Linde Load Control řidič ovládá všechny důležité funkce zvedacího sloupu vysokozdvižného vozíku. Ovládací prvky jsou umístěny na ergonomicky tvarované loketní opěrce, která minimalizuje pohyby ruky a zabraňuje únavě. Volitelná doplňková tlačítka lze vybavit dalšími funkcemi.
Individuálně nastavitelná stropní konzola
Prostřednictvím stropní konzoly lze ovládat důležité funkce, jako jsou světlomety nebo topení. Na konzole je umístěno jedenáct tlačítek, z nichž devět je vybaveno světelnými a výstražnými funkcemi. Zbývající tlačítka lze volně naprogramovat.
Snadný nástup do vozíku
Nízký nástupní schod umožňuje pohodlné nastupování i vystupování bez ohledu na výšku osoby. Protiskluzový plech stupátka a ergonomicky tvarované nástupní madlo poskytují dodatečnou stabilitu.
Maximální pohodlí při sezení
U vysokozdvižných vozíků se spalovacím motorem H20 – H35 a H35 – H50 došlo k dalšímu rozvoji standardního sedadla řidiče, takže nyní nabízí více místa nad hlavou a umožňuje pohodlnější práci. Dvanáct variant sedadla nabízí dodatečný komfort a chrání před poškozením páteře.
Optimalizovaný prostor pro řidiče
Prostor pro řidiče zaručuje zejména spoustu místa pro hlavu a nohy. Hnací náprava, řídicí náprava a zvedací sloup jsou odděleny od podvozku, aby řidič byl chráněn před tělesnou zátěží způsobenou vibracemi.
Prostorná kabina
Velkoryse dimenzovaná kabina nabízí řidiči optimální výhled. Díky velkým sklům má řidič pocit, že sedí ve volném prostoru. Topení a klimatizace (obsahuje fluorované uhlovodíky) vyregulují teplotu v kabině během několika minut, aby měl řidič příjemné pracovní prostředí.
Inovativní koncepce řízení Linde Steer Control
Linde Steer Control je revoluční koncepce řízení vysokozdvižných vozíků. Minivolant nebo joystick nahrazují klasický volant a zlepšují jízdní komfort a intuitivní ovládání vozíku. Optimalizuje ergonomické vlastnosti vysokozdvižného vozíku a snižuje fyzickou zátěž řidiče. Pro maximální preciznost všech jízdních pohybů přizpůsobuje Linde Steer Control citlivost svých řídicích prvků automaticky rychlosti vozíku.
Vestavěná bezpečnost: Dieselové vysokozdvižné vozíky pro „Vision Zero“
Při debatě o bezpečnosti se nesmí nic ponechat náhodě. Velkým cílem je v tomto ohledu koncepce „Vision Zero“ – žádné nehody ve vnitropodnikové dopravě. Proto bylo u vysokozdvižných vozíků se spalovacím motorem nové konstrukční vylepšeno vše, co trvale snižuje nebezpečí nehody. Promyšlená konstrukce, perfektní výhled a množství výstražných a asistenčních systémů poskytují optimální pocit bezpečí uvnitř i vně vozíku. Platí totiž, že vozík lze využívat s maximální produktivitou pouze tehdy, když se řidič cítí bezpečně.
Optimalizovaný výhled
U nových konstrukčních řad v rozsahu užitečného zatížení od 2 do 5 tun byly optimalizovány podvozek, kabina i zvedací sloup takovým způsobem, aby měl řidič všemi směry volný výhled na náklad i do okolí. Úzký zvedací sloup, úzký A-sloupek a snížený čelní plech usnadňují výhled dopředu, úzké vzpěry střešní konstrukce a volitelná střecha z pancéřového skla umožňují dobrý výhled nahoru. Přirozené zorné pole mohou rozšířit volitelné kamery rozmístěné po obvodu vysokozdvižného vozíku.
Konstrukce zaměřená na bezpečnost
Pasivní bezpečnost dieselových vysokozdvižných vozíků Linde představuje kvalitativně novou třídu: boční lišty rámové konstrukce jsou velmi robustní a slouží jako ochrana proti nárazům. Nízké těžiště vozíku a vysoko zavěšená řídicí náprava snižují riziko převrácení. Horní sklápěcí válce a konstrukce zvedacího sloupu odolná proti kroucení zároveň zaručují vysokou zbytkovou nosnost a umožňují bezpečnou a citlivou manipulaci s nákladem i při velkých výškách zdvihu.
Bezpečný postoj a dobrá viditelnost
Četné bezpečnostní prvky pomáhají předcházet chybám při obsluze. Díky automaticky aktivované parkovací brzdě stojí vozík pevně na rampách i ve svazích a umožňuje řidiči vystupovat bez rizika. Všechny vysokozdvižné vozíky bez volitelné kabiny mají navíc sériově instalované elektronické monitorování zámku bezpečnostního pásu. Díky němu může nepřipoutaný řidič jet s vysokozdvižným vozíkem pouze rychlostí pro mikropojezd. Pro lepší výhled a dodatečnou bezpečnost lze vozíky H20 – H35 a H35 – H50 vybavit mnoha řešeními osvětlení a výstrah, jako jsou Linde LED Stripes, systém Linde Truck Spot a systém Linde VertiLight.
Pilní pomocníci
Dieselové a plynové vysokozdvižné vozíky nových konstrukčních řad jsou standardně vybavené systémem Linde Curve Assist. Systém přizpůsobuje jízdní rychlost úhlu natočení a snižuje tak nebezpečí převrácení v zatáčkách. Sériovou výbavou je také systém Linde Load Assist, který určuje zbytkovou nosnost vysokozdvižného vozíku a snižuje tak riziko nehod v důsledku převrácení. Za účelem ještě větší bezpečnosti lze rozšířit ukazatele hmotností nákladů Linde i asistenční systémy Linde Safety Pilot a Linde Safety Guard.
Výbava do budoucnosti: dieselové vysokozdvižné vozíky a konektivita
Data jsou měnou budoucnosti, zejména v rámci toku materiálů moderních společností. Veškeré údaje o výkonu lze proto analyzovat pomocí softwaru. Díky sériově dostupné jednotce pro přenos dat lze čelní vysokozdvižný vozík jednoduše začlenit do systémů správy vozových parků, jako je systém Linde connect. Díky tomu bude použití vozíku efektivnější, plánování údržby bude přesnější a výpočet nákladů bude spolehlivější.
Maximální efektivita: méně prostojů, větší výkon
Dieselové vysokozdvižné vozíky a plynové vysokozdvižné vozíky H20 – H35 a H35 – H50 jsou nejefektivnějšími plynovými VZV ve své výkonové třídě. To zajišťuje osvědčený systém hydrostatického pohonu, který z řidiče a vozíku tvoří intuitivně spolupracující jednotku, i robustní konstrukce a design pro snadný servis, které minimalizují prostoje nutné k opravám. Tato nejvyšší míra efektivita se projevuje také tím, že z hlediska celkových nákladů jsou modely nových konstrukčních řad lepší než konkurenční výrobky.
Pohon pro optimální manipulační výkon
Společnost Linde Material Handling zdokonalovala po celá desetiletí pohonný systém, který umožní přesné a citlivě ovladatelné zásobování plynových VZV energií. Základem této bezkonkurenční technologie je hydrostatický pohon.
Uzavřený a bezúdržbový hydraulický systém přenáší beze ztrát sílu průmyslového motoru na hnací kola a hydraulický zdvih, aby měl řidič při každé pracovní situaci dostupný přesně ten potřebný výkon. To zaručuje maximální manipulační výkon při minimální spotřebě paliva. Dieselové vysokozdvižné vozíky od společnosti Linde Material Handling již řadu let vykazují nejnižší emise ze všech vozíků na trhu. Nové vozíky H20 – H35 a H35 – H50 splňují emisní normu Euro 5.
Údržba může počkat
Výpadky vozíků kvůli prostojům a úkonům údržby stojí čas, peníze i nervy. Díky robustní konstrukci a designu pro snadný servis jsou prostoje dieselových a plynových vysokozdvižných vozíků nových konstrukčních řad minimální. Odolné boční lišty slouží jako ochrana proti nárazům a zabraňují škodám způsobeným kolizemi. Také nový průmyslový motor je mimořádně robustní. Místo ozubených řemenů obvyklých u motorových vozidel má například bezúdržbová čelní ozubená kola. Engine Protection System (EPS) navíc monitoruje a chrání motor před přetížením.
Za účelem rychlých a nekomplikovaných úkonů údržby byla díky snímatelnému opláštění a zvětšeným servisním otvorům zlepšena přístupnost k důležitým komponentám. Systém Truck Health Monitoring umožňuje komplexní monitorování poruch a rychlejší lokalizaci závad. Navíc je možný přenos chybových kódů, které umožňují první diagnostiku. Díky tomu může servisní technik přivézt vhodné náhradní díly nutné k opravě konkrétní závady.
Tyto vysokozdvižné vozíky se vyplatí
Skutečnost, že nové vysokozdvižné vozíky Linde byly navrženy pro maximální efektivitu, dokládají také údaje o výkonu vozíků. Certifikovaná výkonová zkouška prokazuje, že vozíky potřebují na stejné množství přepravovaného nákladu méně času a zároveň spotřebují méně paliva. Modelové výpočty ukazují, že z hlediska celkových provozních nákladů mají vozíky nejlepší celkové náklady v přímém konkurenčním prostředí, dokonce i při provozních dobách delších než 20 000 provozních hodin. Kromě výkonu vozíků jsou zde zohledněny také náklady na údržbu a na personál.