Společnost Schenker přebírá plnou kontrolu nad vozovým parkem vysokozdvižných vozíků
Všechny informace přímo v chytrém telefonuDigitalizace zásadně změnila logistické procesy: vozové parky vysokozdvižných vozíků se staly inteligentními, vysokozdvižné vozíky spolu komunikují a řízení dat zlepšuje manipulaci se zbožím. Pierre Cauwenbergh ze společnosti DB Schenker má díky inovativnímu systému správy vozového parku Linde connect plnou kontrolu nad vozovým parkem v terminálu Lunda u Stockholmu.
„Ze systému Linde connect profitují všichni, co tu pracují,“ říká.
DB Schenker Švédsko
DB Schenker je jednou z největších logistických společností na světě, která poskytuje silniční a železniční dopravu, mezinárodní námořní a leteckou nákladní dopravu i poradenské služby a skladovací a logistická řešení. Ze Švédska se do celého světa přepravuje nejrůznější zboží – od malých obvodových desek až po obrovské lodní díly. Skupinu Schenker založil Gottfried Schenker a jeho myšlenka sběrné přepravy, tj. spojování jednotlivých zásilek do jedné přepravní jednotky, přetrvala dodnes. Společnost DB Schenker ve Švédsku je dceřinou společností německé státní skupiny Deutsche Bahn a zaměstnává 3 500 lidí ve 25 okrscích po celém
Švédsku. Terminál Lunda společnosti DB Schenker je největší terminál společnosti Schenker ve Švédsku a je důležitým uzlem v celostátním terminálovém systému společnosti.
Zdroj: www.dbschenker.com
Pierre, pracovník zodpovědný za manipulační vozíky a školení ve společnosti DB Schenker, je dobře obeznámen s předchozími verzemi systému správy vozového parku od společnosti Linde a ví, co to znamená pro efektivitu, bezpečnost a hospodárnost. Nyní společnost Schenker učinila ve spolupráci se společností Linde další krok ve vývoji.
Společnost Schenker vymění všechny vysokozdvižné vozíky s protizávažím Linde na terminálech nákladní a balíkové dopravy ve Stockholmu za nové manipulační vozíky Linde. Proces byl zahájen 1. listopadu, kdy bylo uvedeno do provozu přibližně 30 manipulačních vozíků. Celkem se vymění zhruba 50 manipulačních vozíků, včetně vysokozdvižných a nízkozdvižných paletových vozíků.
Systém Linde connect je na terminálu Lunda nainstalován ve 23 vysokozdvižných vozících, přičemž všechny jsou vybaveny všemi funkcemi, které systém nabízí. Patří mezi ně i funkce Access, která spravuje přístup, oprávnění a osobní přihlašovací údaje řidiče. Analytický nástroj, který sleduje výkonnost vozového parku. Crash detection – elektronické sledování poškození. Kromě toho je k dispozici funkce bezpečnostního ověření a každodenní kontrola provozu, vysvětluje Magnus Ragnarsson, koordinátor pro systém connect ve společnosti Linde.
Zaměřeno na bezpečnost
Pro Pierra Cauwenbergha znamená rozsáhlá investice společnosti Schenker do systému connect plnou kontrolu nad vozovým parkem. Zdůrazňuje zejména bezpečnostní hledisko.
„Pokud dojde ke kolizi, což je téměř nevyhnutelné, máme postup, který vždy dodržujeme. Nejprve zkontrolujeme, jak se daří řidiči, zda utrpěl šok a potřebuje lékařskou pomoc nebo zda musí jít na zbytek dne domů. Následně zkontrolujeme vysokozdvižný vozík a zboží. Na základě toho je přímo v systému zaznamenána zpráva o události, kterou později využíváme jak z historického hlediska, tak při vyhodnocování.“
Je manipulace se zbožím automaticky efektivnější, když vysokozdvižné vozíky jezdí vysokou rychlostí?
„Vůbec ne. Zaprvé hrozí riziko vibrací a kolizí a zadruhé hrozí, že při vysokých rychlostech se nebude se zbožím manipulovat optimálním způsobem. Díky systému connect to můžeme změřit. Můžeme měřit produktivitu při určité rychlosti, pak rychlost vozíků snížit a po určité době provést měření znovu. Když snížíme rychlost o několik kilometrů za hodinu, nemělo by to mít na produktivitu téměř žádný vliv. Výsledkem je tedy nižší rychlost při stejné produktivitě, což má pozitivní vliv na hospodárnost a bezpečnost.“
Než řidič získá přístup k vysokozdvižnému vozíku, provádí se vždy každodenní kontrola provozu – prostřednictvím čtečky připevněné k vysokozdvižnému vozíku.
Užitečné pro hospodárnost
„Po instalaci všech dostupných funkcí získám kompletní přehled o celém vozovém parku. Vidím, kteří řidiči mají oprávnění k určitým vysokozdvižným vozíkům, a jak již bylo zmíněno, mohu v případě potřeby upravit rychlost vysokozdvižných vozíků. Kromě toho dostávám všechny potřebné zprávy, abych měl přehled o aktivní době jízdy a využití vysokozdvižných vozíků nebo abych viděl, jakou část pracovní doby jezdily dopředu či couvaly, zda došlo včas k výměně baterie a mnoho dalšího,“ vysvětluje Pierre.
„Na základě těchto zpráv potom mohu rozhodnout, zda je vozový park optimálně přizpůsoben naší práci. Je v provozu příliš málo nebo příliš mnoho vysokozdvižných vozíků a potřebujeme více vozíků určitého typu? Zprávy jsou cenným ekonomickým nástrojem, když plánuji složení vozového parku a případné investice. V současnosti máme optimální vozový park, ale to se samozřejmě může změnit.“
Na otázku, co si o systému connect myslí řidiči, odpovídá Pierre:
„Systém jsme testovali a řidiči vědí, o co se jedná. Žádný odpor jsem nezaznamenal, spíše naopak. Pomocí systému connect jsou splněny požadavky na oprávnění a díky snížení kolizí a vibrací a pomalejší jízdě se ještě více zvyšuje bezpečnost. Mám dojem, že všichni chápou, co to znamená pro jejich práci a bezpečnost, a dokážou to ocenit.“