Plynulá jízda v úzkých uličkách
Logistické vláčky LT10 – LT20 od společnosti Linde nabízejí efektivní řešení pro spojení pozemní přepravy velkého množství materiálu na delší vzdálenosti, např. ze skladu k několika výrobním linkám. Tři varianty přívěsu – rámy C do nosnosti 2 000 kg, rámy B do 1 000 kg a rámy B se střední příčkou do nosnosti 1 600 kg – nabízejí flexibilitu a možnost kombinovat různé náklady v jednom vláčku. Ať už se jedná o palety, drátěné bedny nebo přepravky pro malé náklady, s přepravovaným zbožím o hmotnosti až 2 000 kg na rám se manévruje rychle, obratně a věrně v úzkých uličkách i v těsných zatáčkách. Tažným vozidlem může být ruční nebo automatizovaný tahač. Společnost Linde podporuje zákazníky při integraci digitálně řízených procesů a efektivním využívání souprav pomocí volitelného systému navádění logistických vláčků.
Vlastnosti
Bezpečnost
Z důvodu zabezpečení přepravovaného zboží není možné vláček rozjet, když jsou přívěsy spuštěné, a to díky imobilizéru. Funkce zvedání je za jízdy deaktivována. Každý rám je navíc vybaven mechanickým zámkem nákladu, který během jízdy drží náklad bezpečně v rámu. Jakmile se kontejner vloží do rámu, zámek se automaticky zavře. Patentovaný zvedací mechanismus vidlic má funkci naklápění, která zajišťuje stejnou světlou výšku všech naložených vozíků, a to i při těžkém nákladu. Řízení všech kol umožňuje precizní následování a zabraňuje vybočení rámů, což zvyšuje bezpečnost v provozu.
- Standardně instalovaný zámek zajišťuje přepravované zboží
- Imobilizér při spuštěných rámech
- Deaktivovaná funkce zvedání za jízdy
- Funkce naklápění vidlic pro konstantní světlou výšku i při vysokém užitečném zatížení
- Řízení všech kol umožňuje precizní následování bez vybočení rámů
Ergonomie
Logistický vláček nabízí ergonomické řešení manipulace s nákladem díky nakládce a vykládce na úrovni země. Všechny rámové moduly logistických vláčků Linde jsou mezi sebou a tahačem propojené datovým kabelem. Funkci zvedání lze ovládat současně pro všechny rámy i jednotlivě pro každý rám zvlášť. Ergonomický výsuvný mechanismus rámu C odsune náklad od zadní části vidlic, jakmile obsluha uvolní zámek nožním spínačem. Pro konzolové rámy je dostupná rozšířená výbava, která umožňuje odebírat náklad po obou stranách. Obsluha tak může prostrčit přepravní jednotku skrz rám a tím si ulehčit manipulaci s těžkým zbožím. Díky funkci elektrického zvedání pracují logistické vláčky navíc tiše.
- Podpora řidiče díky simultánnímu a individuálnímu zvedání
- Výsuvný mechanismus rámu C a volitelné prostrčení konzolovým rámem zjednodušují manipulaci s těžkými břemeny
- Nízké hlukové emise
Manipulace
Rámy jsou vybavené mechanickým řízením všech kol. Díky tomu lze řídit logistické vláčky nanejvýš precizně. Vláčky se vyznačují směrovou stabilitou, extrémně malým poloměrem otáčení a stabilitou proti převrácení. Rámy, které jsou dostupné jako C varianta, konzolové a konzolové s nastavitelnou střední příčkou, se pro přepravu automaticky nadzvednou a při vykládce opět spustí. To urychluje nakládání a vykládání. Díky posuvné střední příčce lze v jednom rámu přepravovat různě velká balení. Patentovaný mechanismus zvedacího profilu navíc umožňuje zvedání palet bez pojízdných přepravních jednotek, pokud byly do přívěsu umístěny například pomocí vysokozdvižného vozíku. Volitelně dostupný systém navádění logistického vláčku určuje optimální trasu, snižuje chybovost a dobu zapracování a reaguje na změny objednávky v reálném čase.
- Řízení všech kol pro nejmenší poloměry otáčení a vysokou směrovou stabilitu
- Funkce rychlého zvedání při nastupování a vystupování
- Přizpůsobení různým přepravovaným nákladům díky posuvné střední příčce
- Patentovaný mechanismus zvedacího profilu umožňuje přepravu palet bez pojízdných přepravních jednotek
- Volitelný naváděcí systém vlečného vláčku pro integraci do digitálních procesů
Servis
Aktuální stav každého rámu se zobrazuje na dotykovém displeji na stanovišti řidiče. Zdvihací motory rámů jsou bezúdržbové a jsou monitorované prostřednictvím senzorů, takže je vždy zaručena bezpečná přeprava nákladu. Systém tažné oje v kombinaci se spojkou s kulovou hlavou se téměř neopotřebovává. Dvounápravová konstrukce s centrálním nákladním prostorem navíc usnadňuje přístup pro údržbu. Každý rám je vybaven vlastním počítadlem provozních hodin. To usnadňuje plánování údržby celého fondu tahačů a rámů. Díky standardizovaným rozhraním s předdefinovanými funkcemi lze rámy kdykoli použít ve spojení s ručními nebo automatizovanými tahači, a to bez nutnosti přestavby.
- Stav všech rámů se zobrazuje na dotykovém displeji
- Bezúdržbové a elektronicky monitorované zdvihací motory
- Oje a spojky se téměř neopotřebovávají
- Snadno přístupná a na údržbu nenáročná konstrukce rámů
- Počítadlo provozních hodin na každém rámu usnadňuje plánování údržby
- Připraveno na automatizaci díky standardizovaným rozhraním
Videa a obrázky
Technické údaje
Model | Nosnost / Náklad | Zdvih | Funkce zdvihu | Celková délka | Celková šířka |
---|---|---|---|---|---|
LT10-B | 1,0 (t) | 60 / 50 (mm) | elektrický | 4050 / 2950 (mm) | 1470 (mm) |
LT10-BM | 1,0 (t) | 60 / 50 (mm) | elektrický | 4350 / 3250 (mm) | 1470 (mm) |
LT16-BM | 1,6 (t) | 60 / 50 (mm) | elektrický | 4350 / 3250 (mm) | 1470 (mm) |
Zvláštní výbava
-
Směr otevírání rámu
-
Střední příčka
-
SE kola
-
Výšky zdvihu
-
Zadní světla
-
Výstražné světlo
-
Zakrytí odolné proti povětrnostním vlivům
-
Vozíky
-
Naváděcí systém logistického vláčku
-
Možnost prostrčení konzolovým rámem
-
Přídavná funkce zvedání na rámu
Směr otevírání rámu
Rámy C se standardně otevírají na pravé straně. Jako rozšířenou výbavu lze pro výměnu nákladu zvolit také levou stranu ve směru jízdy.
Střední příčka
Konzolový rám může být vybaven pohyblivou střední příčkou, kterou lze proti směru jízdy posunout do požadované polohy. Díky tomu lze do stejného rámu umístit různé přepravní jednotky.
SE kola
Pro venkovní použití je možné vybavit rámy robustními superelastickými (SE) koly o průměru 250 mm, se šířkou 85 mm nebo 130 mm. Tato kola jsou plně odpružená a tlumí vibrace.
Výšky zdvihu
Standardní výška zdvihu je 50 mm, což je dostatečné pro většinu vnitřního použití. Pro venkovní použití je možné výšku zdvihu konzolových rámů zvětšit na 80 mm a rámů C na 100 mm. Pro speciální použití si lze vyžádat jiné výšky zdvihu.
Zadní světla
K dispozici je sada zadních LED světel se čtyřmi funkcemi (směrové, zadní a brzdové světlo a osvětlení poznávací značky), s magnetickým držákem a dvěma světly. Kryt z čirého skla je vodotěsný a je certifikovaný podle norem e4 a ISO 1724.
Výstražné světlo
Na horní část přívěsu lze umístit blikací světlo, které logistický vláček lépe zviditelní, zejména v tmavém prostředí.
Zakrytí odolné proti povětrnostním vlivům
Pro rámy C a konzolové rámy je k dispozici plachtová střecha, kterou lze přetáhnout přes rámy. U rámů C se otevírá z jedné strany, u konzolových rámů z obou stran.
Vozíky
Společnost Linde nabízí vozíky v nejrůznějších provedeních. Tyto vozíky tvoří rozhraní mezi nákladem a logistickým vláčkem a lze je vybavit například modulárními regálovými nástavbami.
Naváděcí systém logistického vláčku
Naváděcí systém logistických vláčků koordinuje jízdní příkazy a předkládá řidičům optimální trasy. Řídicí panel softwaru zobrazuje přehled všech důležitých informací a umožňuje analýzy pro optimalizaci procesů.
Možnost prostrčení konzolovým rámem
U standardního zámku lze náklad vytáhnout pouze ve směru obsluhy. Díky volitelnému prostrčení lze vozík vysunout skrz rám v obou směrech, takže si obsluha usnadní manipulaci s těžkým nákladem.
Přídavná funkce zvedání na rámu
Kromě ovládání funkce zvedání prostřednictvím displeje na tažném vozidle je možné ovládat zdvih také tlačítkem na rámu.