Vysoká manipulační rychlost v úzkých uličkách
Regálový zakladač typu A od společnosti Linde Material Handling představuje vyšší manipulační výkon ve velmi úzkých uličkách. To je zajištěno moderním pohonem, který dosahuje vysoké zdvihové a jízdní rychlosti i při maximálních výškách zdvihu. Kromě toho může vozík současně jet a zdvihat. Stejně přínosné jsou i vysoká zbytková nosnost a různé kamerové a asistenční systémy. Pomáhají například při navigaci ve skladu, chrání před nehodami nebo usnadňují rychlou manipulaci ve velkých výškách. Systémový vysokozdvižný vozík pro velmi úzké uličky VNA typu A má modulární konstrukci. Motory, baterie, zvedací sloup, podvozek a řadu dalších součástí si zákazník poskládá individuálně podle svých potřeb.
Vlastnosti
Bezpečnost
Boční sezení poskytuje optimální výhled při jízdě dopředu i při couvání. Díky volitelné vidlicové kameře a křížovému laseru má řidič ještě lepší výhled na náklad ve velkých výškách. Tyto systémy usnadňují manipulaci s nákladem na horních regálových úrovních a snižují riziko nehod. Volitelný systém Dynamic Reach Control (DRC) inteligentně přizpůsobí dosah aktuální hmotnosti nákladu a omezí boční výkyvy sloupu při uskladňování a vyskladňování. Tyto funkce zvyšují bezpečnost i manipulační výkon. Servisní technik může naprogramovat zastavení jízdy, zdvihání a spouštění. Tím se předejde neúmyslnému zvednutí nebo spuštění nákladu během jízdy. Bezpečnostní asistenční systém do uliček, který je k dispozici jako volitelná výbava, používá k určení své vodorovné polohy v uličce štítky RFID nebo čárové kódy. Reaguje tedy na nerovné podlahy nebo překážky v regálech nebo na stropě a podle toho upraví výšku zdvihu a rychlost. Rovněž volitelné osobní ochranné zařízení (OOZ) pomocí senzorů vpředu a vzadu rozpozná, zda se v jízdní trase nevyskytují osoby nebo překážky, a vozík zastaví.
- Optimální výhled díky bočnímu sezení
- Systém Dynamic Reach Control (DRC) omezuje výkyvy sloupu při uskladňování a vyskladňování
- Předem nastavitelné koncové polohy pro jízdu, zdvihání a spouštění
- Volitelné osobní ochranné zařízení (OOZ)
Ergonomie
Řidič může bez námahy ovládat zdvihací nápravu pomocí ergonomicky tvarovaného multifunkčního joysticku. Velká kabina, sedadlo s mnoha možnostmi nastavení a intuitivní uspořádání všech ovládacích prvků zajišťují pohodlí při jízdě. Díky bočnímu sezení má řidič dobrý rozhled do všech stran, a nemusí tak vykonávat namáhavé tělesné pohyby. Měkká, neklouzavá podlahová rohož a sedadlo, které je volitelně k dispozici se vzduchovým odpružením, zmírňují přenos nárazů a vibrací na řidiče. Na barevném displeji se přehledně zobrazují všechny informace.
- Ergonomický, intuitivní joystick
- Sedadlo s mnoha možnostmi nastavení
- Kabina s odkládacími prostorami
- Barevný displej zobrazuje všechny důležité informace
Manipulace
Díky své technice pohonu dosahuje regálový zakladač vysokých rychlostí i při velkých výškách zdvihu. K dispozici je také řada asistenčních a kamerových systémů pro manipulaci ve velkých výškách – například automatizovaný pohybový cyklus vidlice. Jedním stisknutím tlačítka vozík při nakládání nebo vykládání palety provede samostatně tři pohyby. Velkou pomocí pro obsluhu je kombinace volitelné vidlicové kamery s rovněž volitelným křížovým laserem: Laser pomáhá při precizním uchopení palety a vidlicová kamera poskytuje optimální výhled na náklad při ukládání ve vysoké regálové úrovni a zajišťuje vyšší manipulační výkon. Vozík je možné začlenit do volitelně dostupné skladové navigace. Díky tomu pak automaticky dosáhne požadované polohy palety po nejrychlejší a nejefektivnější trase. Tento systém využívá technologii RFID nebo čárové kódy. V závislosti na požadavcích může být vysokozdvižný vozík vybaven otočnou nebo teleskopickou vidlicí.
- Volitelná vidlicová kamera a křížový laser usnadňují manipulací s nákladem
- Moderní asistenční systémy
- Celá řada polohovacích pomůcek
- Elektronické podpůrné funkce
Servis
Robustní a odolná technologie regálového zakladače typu A zajišťuje nízké náklady na servis a životní cyklus. Připojení sběrnice CAN je zárukou jednoduchých servisních postupů: Všechny údaje o vozíku lze načíst a zkontrolovat prostřednictvím notebooku. Baterie se rychle vymění za pomoci výměnného vozíku.
- Přípojka sběrnice CAN
- Rychlá výměna baterie
- Robustní konstrukce vozíku
Technické údaje
Model | Nosnost / Náklad | Zdvih | Rychlost vozíku s/bez nákladu | Šířka pracovní uličky u palet s rozměrem 800x1200 podélně | Napětí baterie / jmenovitá kapacita K5 |
---|---|---|---|---|---|
A-Příklad 1 | 1,0 (t) | 7600 (mm) | 10,5 / 10,5 km/h | 1740 (mm) | 48 / 700 (V)/(Ah) o. kWh |
A-Příklad 2 | 1,35 (t) | 7450 (mm) | 10,5 / 10,5 km/h | 1665 (mm) | 48 / 980 (V)/(Ah) o. kWh |
A-Příklad 3 | 1,5 (t) | 12850 (mm) | 10,5 / 10,5 km/h | 1765 (mm) | 48 / 1120 (V)/(Ah) o. kWh |
Zvláštní výbava
-
Osobní ochranné zařízení (OOZ)
-
Vidlicová kamera a křížový laser
-
Bezpečnostní asistenční systém do uliček
-
Skladová navigace
-
Asistenční systém Linde System Control (LSC)
-
Dynamic Reach Control (DRC)
-
Správa vozového parku
-
BlueSpot™
Osobní ochranné zařízení (OOZ)
Podle normy DIN 15185 detekují laserové skenery osoby v bezpečnostní zóně devíti metrů před a za vozíkem. V případě rozpoznání osoby se ozve varovný signál a vozík automaticky zastaví. Dvě další nastavitelná výstražná pole umožňují snížit rychlost ještě před bezpečnostní zónou a lze je využít i pro bezpečné řazení převodových stupňů.
Vidlicová kamera a křížový laser
Kombinace vidlicové kamery a křížového laseru významně usnadňuje manipulaci s nákladem. Křížový laser pomáhá zaměřit paletu, aby ji vozík mohl přesně uchopit. A vidlicová kamera poskytuje optimální výhled na náklad při uskladňování a vyskladňování ve vysokých regálových úrovních.
Bezpečnostní asistenční systém do uliček
Bezpečnostní asistenční systém do uliček rozezná díky čárovým kódům nebo štítkům RFID označené nerovnosti povrchu i překážky v regálech, na zemi či na stropě a na těchto místech cíleně omezí funkce vozíku, např. rychlost, výšku zdvihu nebo vysunutí vidlic.
Skladová navigace
Vozík dostává jízdní příkazy prostřednictvím systému WMS. Tento systém zaznamenává polohu v úzké uličce a aktuální výšku zdvihu a samostatně navede vozík nejrychlejší a nejefektivnější cestou k místu, kde se nachází požadovaná paleta. Řidič musí obsluhovat jen jízdní funkci.
Asistenční systém Linde System Control (LSC)
Systém umožňuje rychlejší manipulaci a větší bezpečnost. V základní verzi LSC Standard je řidiči signalizována zbytková nosnost závislá na výšce zdvihu. Rozšířené verze LSC automaticky přizpůsobují jízdní, zdvihací a pomocné pohyby skutečné hmotnosti nákladu a příslušné výšce zdvihu.
Dynamic Reach Control (DRC)
Tento systém kombinuje všechny funkce LSC a zajišťuje inteligentní stabilizaci nákladu. Při nakládání a vykládání břemen upraví dosah podle aktuální hmotnosti nákladu a zamezí bočním výkyvům sloupu. Díky tomu je manipulace s nákladem rychlejší a zároveň se snižuje riziko poškození nákladu i regálů.
Správa vozového parku
Kdo a jakým způsobem používá jednotlivé vozíky? Jak vypadají údaje o spotřebě vozíků? Je každý z nich pojízdný? Díky spolupráci softwaru a hardwaru poskytuje systém pro správu vozového parku connect: příslušné odpovědi.
BlueSpot™
Výstražné zařízení Linde BlueSpot™ zvyšuje bezpečnost provozu, protože díky LED světlometu na sebe vysokozdvižný vozík upozorní i bez potřeby zvukových signálů.