Přeprava dvou palet v nejtěsnějších prostorech
Vysokozdvižné ručně vedené vozíky D12 S/SF disponují podvozkem, který je užší než paleta. Proto lze s těmito vozíky, které současně pojmou dvě palety, dobře manévrovat v nejtěsnějších prostorech. Řidič kromě toho stojí vysoko a má tak volný výhled na hroty vidlic. To usnadňuje manipulaci s nákladem. Plošina pro řidiče je oddělena od podvozku prostřednictvím pryžových ložisek. Díky tomu je tělo ušetřeno silnějších vibrací během jízdy a řidič tak může déle pracovat s plnou koncentrací. Společnost Linde nabízí vysokozdvižný ručně vedený vozík D12 ve dvou základních verzích: V modelu S stojí řidič bokem ke směru jízdy a má dobrý výhled dopředu i dozadu. V modelu SF stojí řidič čelem ke směru jízdy a má neustálý výhled na náklad. Oba modely jsou dostupné s různými variantami zvedacího sloupu pro rozdílné nakládací výšky. Nízkozdvižné paletové vozíky disponují nosností do 2000 kilogramů.
Vlastnosti
Bezpečnost
Řidič se během jízdy i při nakládání a vykládání neustále nachází v rámci ochranné konstrukce vozíku. Umožňují to hladké a citlivě reagující ovládací prvky. Díky kompaktnímu podvozku má navíc řidič dobrý výhled na hroty vidlic a může včas objet jakékoli překážky. Větší bezpečnost poskytují také brzdové systémy: Pokud obsluha sejme nohu z jízdního spínače, brzdí elektromagnetický systém různou silou podle aktuální hmotnosti nákladu a vozík měkce zastaví. Pro případy nebezpečných situací je k dispozici navíc spínač mrtvého muže: Vozík sám zabrzdí, když není spínač stisknutý. Díky systému Curve Assist vysokozdvižný ručně vedený vozík automaticky přizpůsobuje rychlost v zatáčkách.
- Ochranná konstrukce vozíku
- Brzdový systém působící v závislosti na hmotnosti nákladu
- Spínač mrtvého muže
- Asistenční systém pro průjezd zatáčkami
Ergonomie
Text v levém sloupci: Plošina pro obsluhu vysokozdvižných ručně vedených vozíků D12 S/SF je oddělena od podvozku. Díky tomu nedochází k téměř žádnému přenosu nárazů a otřesů z nerovných tras jízdy, což představuje důležitou ochranu proti tělesné zátěži. U modelu S je k dispozici opěradlo, které obsluze umožňuje během jízdy zaujmout polohu, která nezatěžuje její záda. Kromě toho disponuje model S ergonomicky tvarovanou ovládací jednotkou, kterou si řidič může výškově nastavit. Jednou rukou lze snadno ovládat zdvihací funkce, trakci nebo klakson. U obou modelů jsou k dispozici hluboké a široké odkládací přihrádky. Díky tomu jsou neustále po ruce důležité pracovní pomůcky.
- Odpružená plošina pro obsluhu
- Čalouněné opěradlo
- Hluboké odkládací přihrádky
Manipulace
Vysokozdvižné ručně vedené vozíky D12 S/SF mohou současně přepravovat dvě palety – s celkovou hmotností 1200 až 2000 kilogramů v případě jednotlivých nákladů a celkovou hmotností do 1800 kilogramů v případě dvojitých nákladů. Tato flexibilita umožňuje stoupající manipulační výkon – především proto, že vozík díky svému třífázovému motoru s výkonem 3 kW dosahuje maximální rychlosti 10 km/h i při maximální hmotnosti nákladu. Malý poloměr otáčení navíc vede k rychlému a bezpečnému provedení obtížného manévrování. Aby nedocházelo při intenzivním používání vozíku D12 S/SF k jeho výpadku na konci směny, existuje režim Eco. Když dojde k jeho aktivaci, vozík spotřebuje přibližně o 12 procent energie méně. Uživatelé mohou navíc vysokozdvižné ručně vedené vozíky přesně přizpůsobit jednotlivým manipulačním úkolům. Proto jsou k dispozici například zvedací sloupy Standard a Duplex s nakládací výškou 1574 a 2124 milimetrů. Kromě toho je volitelně dostupná ochranná nákladní mříž, která stabilizuje náklad během jízdy.
- Flexibilní přeprava jedné nebo dvou palet
- Režim Eco pro sníženou energetickou spotřebu
- Maximální rychlost při plném naložení
- Varianty zvedacího sloupu pro přesnou manipulaci
Servis
Třífázový motor vozíku D12 S/SF chráněný proti prachu nevyžaduje vůbec žádnou údržbu. Robustní konstrukce kromě toho zajišťuje, aby vozíky zůstaly v dobrém stavu i při náročném nepřetržitém provozu a vyžadovaly údržbu jen zřídkakdy. Snadné servisní procesy umožňuje připojení se sběrnicí CAN: Technik připojí svůj notebook a následně získá přehled o všech údajích o vozíku. Všechny důležité součásti jsou uspořádány tak, aby k nim byl snadný přístup.
- Bezúdržbový třífázový motor
- Robustní konstrukce
- Rychlá analýza hodnot vozíku prostřednictvím připojení se sběrnicí CAN
- Snadno přístupné servisní součásti
Technické údaje
Model | Nosnost / Náklad | Zdvih | Rychlost vozíku s/bez nákladu | Rádius otáčení | Napětí baterie / jmenovitá kapacita K5 |
---|---|---|---|---|---|
D12S | 1,2 / 1,8 (t) | 1724 (mm) | 10 / 10 km/h | 1950 (mm) | 24 / 345/375 [23/205] (V)/(Ah) o. kWh |
D12SF | 1,2 / 1,8 (t) | 1724 (mm) | 10 / 10 km/h | 1950 (mm) | 24 / 345/375 [23/205] (V)/(Ah) o. kWh |
Zvláštní výbava
-
Boční výměna baterie
-
Připevňovací systémy
-
Psací podložka
-
Správa vozového parku
-
Vyrovnávání
-
Podpora pro terminál
Boční výměna baterie
Baterii lze snadno vyjmout z vozíku do boku pomocí páky a pružinového mechanismu.
Připevňovací systémy
V pravé části vozíku se může volitelně nacházet tyč, na kterou lze připevnit individuální nástavby. Na druhé tyči umístěné v levé části vozíku se nachází blikající výstražné světlo.
Psací podložka
Neustálý přehled o jízdním příkazu: Dodatečná a dobře viditelná psací podložka usnadňuje množství vychystávacích i přepravních procesů.
Správa vozového parku
Kdo a jakým způsobem používá jednotlivé vysokozdvižné vozíky? Jak vypadají údaje o spotřebě vozíků a je každý z nich pojízdný? Příslušné odpovědi poskytuje díky spolupráci softwaru a hardwaru systém pro správu vozového parku connect: od společnosti Linde.
Vyrovnávání
Systém vyrovnává nerovnosti povrchu a stará se o to, aby všechna kola byla neustále v kontaktu se zemí. Díky tomu zůstane zachována vysoká stabilita vozíku.
Podpora pro terminál
Pro účely připojení datového terminálu je ve vozíku k dispozici přípojka s napětím 24 V.