- 0 - 18 000 (kg)
- 0 - 9 500 (mm)
Vysokozdvižné vozíky se spalovacím motorem H100–H180 D
Agilní těžká váha
Přesná a rychlá přeprava těžkých nákladů
Vysokozdvižné vozíky se spalovacím motorem H100–H180 D přepravují přesně, rychle a úsporně i velice těžké náklady. Díky tomu je v rámci konkurenčního srovnání dosaženo vynikajícího manipulačního výkonu. Tuto vlastnost umožňuje hydrostatický pohon od společnosti Linde, díky němuž lze vysokozdvižnými vozíky určenými ke zvedání těžkých nákladů pohybovat na milimetry přesně. Řidič může rychle a zcela plynule přeřazovat mezi jízdou dopředu a jízdou dozadu. Moderní dieselové motory zároveň poskytují vysoký krouticí moment a nízkou spotřebu paliva.
Vlastnosti
Bezpečnost
Velké prosklené plochy a zakřivené přední sklo nabízí řidiči velmi dobrý výhled. To platí také pro výhled směrem dozadu, protože protizávaží optimalizované z hlediska výhledu zmenšuje mrtvý úhel v zadní části vozíku. Kabina řidiče se navíc nachází vpředu přímo uprostřed. Monitorování sedadla zablokuje pracovní nebo jízdní hydrauliku, když řidič nesedí ve vozíku. Jestliže jede vysokozdvižný vozík určený ke zvedání těžkých nákladů dozadu, varuje chodce i ostatní vozíky výrazným signálním zvukem (85 dB).
- Mimořádný výhled do všech stran
- Monitorování sedadla
- Optimalizované protizávaží a zvedací sloup z hlediska výhledu
- Automaticky zařazená parkovací brzda
Ergonomie
Cílem vývoje tohoto vysokozdvižného vozíku určeného ke zvedání těžkých nákladů bylo ergonomické pracoviště. Proto například kabinu řidiče odděluje více pryžových ložisek od podvozku a motoru. Díky tomu se k řidiči dostane méně otřesů a vibrací. Ergonomické pracoviště zaručují mimo jiné výškově nastavitelná opěrka a sloupek řízení i nastavitelné sedadlo s hydraulickým odpružením. Dvoupedálové řízení Linde usnadňuje každodenní práci krátkými sešlápnutími pedálů, čímž předchází únavě.
- Pryžové uložení kabiny řidiče
- Sedadlo s hydraulickým odpružením
- Ovládání vozíku s nízkou potřebou síly
- Výškově nastavitelná opěrka a sloupek řízení
Manipulace
Vysokozdvižné vozíky se spalovacím motorem H100–H180 D fungují na principu „Power on Demand“: Otáčky motoru jsou regulovány podle požadované síly. Z tohoto důvodu běží motor neustále v nejefektivnější oblasti a šetří tak palivo. Vysoký manipulační výkon je výsledkem plynulé hydrostatiky Linde, protože řidič zrychluje vozík, aniž by musel použít spojku nebo řadit rychlostní stupně. Vysokozdvižný vozík se navíc zastaví samostatně, jakmile řidič uvolní jízdní pedály. Pomocí systému Linde Load Control přesně ovládá veškeré výšky zdvihu a polohy vidlice.
- Dieselové motory s vysokým krouticím momentem
- Nižší spotřeba paliva
- Hydrostatický přímý pohon
- Přesné pohyby s nákladem díky systému Linde Load Control
Servis
Hydrostatický přímý pohon od společnosti Linde není pouze neopotřebovatelný, ale pracuje také bez převodovky, spojky, diferenciálu i bubnových brzd. Proto u těchto vozíků významně klesají servisní náklady. Rychlé úkony údržby umožňuje boční servisní skříň: Mechanik získá přístup k různým filtrům, bateriím, nádrži kapaliny do ostřikovačů a diagnostickému konektoru. Za účelem prací v prostoru motoru je kabina řidiče sklopena do strany pomocí elektrohydraulického čerpadla.
- Pohon bez opotřebení
- Boční servisní skříň
- Snadný přístup k prostoru motoru
Technické údaje
Model | Nosnost / Náklad | Vzdálenost těžiště nákladu | Rozvor | Rádius otáčení | Rychlost vozíku s/bez nákladu |
---|---|---|---|---|---|
H100/1200 | 10,0 (t) | 1200 (mm) | 3300 (mm) | 4578 (mm) | 29,7 / 30 km/h |
H100/600 | 10,0 (t) | 600 (mm) | 2960 (mm) | 4092 (mm) | 27,9 / 30 km/h |
H120/1200 | 12,0 (t) | 1200 (mm) | 3300 (mm) | 4578 (mm) | 29,7 / 30 km/h |
H120/600 | 12,0 (t) | 600 (mm) | 2960 (mm) | 4092 (mm) | 27,9 / 30 km/h |
H140/1200 | 14,0 (t) | 1200 (mm) | 3300 (mm) | 4578 (mm) | 29,7 / 30 km/h |
H140/600 | 14,0 (t) | 600 (mm) | 2960 (mm) | 4206 (mm) | 29,7 / 30 km/h |
H150/600 | 15,0 (t) | 600 (mm) | 2960 (mm) | 4206 (mm) | 29,7 / 30 km/h |
H160/1200 | 16,0 (t) | 1200 (mm) | 3600 (mm) | 4905 (mm) | 29,7 / 30 km/h |
H160/600 | 16,0 (t) | 600 (mm) | 3300 (mm) | 4578 (mm) | 29,7 / 30 km/h |
H180/600 | 18,0 (t) | 600 (mm) | 3300 (mm) | 4578 (mm) | 29,7 / 30 km/h |
Zvláštní výbava
-
Přídavná zařízení
-
Vidlicový nosič
-
Multifunkční vidlicový nosič
-
Otočná kabina
-
Výsuvná kabina
-
Ukazatel nákladu
-
Zařízení Radar Eye
-
Vyhřívání kabiny
Přídavná zařízení
Dostupné jsou vícenásobnými paletovými nosníky, otočné zařízení, čelisti na papír, nosné trny a mnoho dalších zařízení.
Vidlicový nosič
Rozsah se pohybuje od mechanických nebo hydraulických nosičů vidlic přes modely s dodatečným bočním posuvem koncové polohy až po sklápěcí a hřídelí vedené nosiče vidlic.
Multifunkční vidlicový nosič
Tento nosič vidlic lze vybavit až šesti hydraulickými okruhy, aby byly možné nejrůznější pohyby nosiče a vidlic: Boční posuv celého nosiče vidlic, i když se obě vidlice nacházejí ve vnější poloze, individuální posuv jednotlivých vidlic atd.
Otočná kabina
Kompletní kabinou lze otáčet o 65 stupňů ve směru hodinových ručiček a o 180 stupňů proti směru hodinových ručiček. Řidič tak má v každé situaci optimální výhled na náklad i trasu jízdy, aniž by musel používat nezdravé držení těla. Kabinou lze otáčet buď plynule prostřednictvím joysticku, nebo do předem nastavených poloh pomocí čtyř tlačítek.
Výsuvná kabina
Kabinu řidiče lze plynule nadzvednout až o 2,5 metru. Řidič tak má lepší výhled na náklad a pracovní prostředí a může bezpečněji přesouvat přepravované zboží. Rychlost jízdy je se stoupající výškou kabiny automaticky omezována.
Ukazatel nákladu
Aktuální hmotnost nákladu zjištěná snímači je zobrazena prostřednictvím sériového 7palcového barevného displeje vozíku.
Zařízení Radar Eye
Při jízdě dozadu zaznamenávají snímače oblast za vozíkem. Řidič je prostřednictvím vizuálního a zvukového signálu varován před pohyblivými i nepohyblivými překážkami. Dosah výstražného systému je nastavitelný.
Vyhřívání kabiny
Pro vozíky této výrobní řady je k dispozici dieselovým motorem poháněné vyhřívání kabiny nebo na motoru nezávislé elektrické vyhřívání kabiny.